Få 15% på din första beställning

Köpvillkor

  1. Om By Milouie

  • By Milouie drivs av en enskild firma med följande företagsuppgifter: Natalie Ljungberg, Lucerngatan 5, 256 55 Helsingborg. Godkänd för F-skatt och FA-skatt och registrerad för moms. Organisationsnummer: SE910123564701

  • Företaget finns i Helsingborg. Företagets postadress är Lucerngatan 5, 256 55 Helsingborg.

  • Önskar du att komma i kontakt med mig, skicka ett mejl till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör jag av mig inom kort.

  1. Beställning

  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din  e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter,  pris, fakturerings- och leveransadress.

  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta mig via e-post till [email protected]

  1. Leverans

  • Alla produkter i butiken är digitala och levereras via e-post. Leveransen sker direkt efter genomfört köp.

  1. Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive moms.

  • Jag reserverar mig för prisändringar orsakat av prisändring från  leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende  på felaktig information och förbehåller mig rätten att justera priset.

  1. Ångerrätt

  • Retur av digitala produkter är inte möjlig. Det går inte att få pengarna tillbaka om man beställt fel produkt eller ångrat sig. Hör av dig till mig via [email protected] efter ditt felköp så ska jag göra mitt bästa för att du ska vara nöjd med produkten.
    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

  1. Reklamation och klagomål

  • Jag besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi jag i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

  • Om det inte går att åtgärda felet eller leverera en liknande  produkt, återbetalar jag dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. 

  • Jag förbehåller mig rätten att neka en reklamation om det visar sig  att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer jag riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

  1. Ansvarsbegränsning 

  • Jag tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

  • Jag accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av  omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på  produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och  andra faktorer utanför vår kontroll.

  1. Produktinformation

  • Jag reserverar mig för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Jag garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma  beroende på bildskärm, fotokvalitet, skrivare samt upplösning. Jag försöker alltid  på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

  1. Information om Cookies

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i  integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara  på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att  ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

  1. Personuppgifter

  • Genom att handla hos ByMilouie accepterar du min dataskyddspolicy och min behandling av dina personuppgifter. Jag värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att  behandla din beställning. Jag säljer aldrig eller ger vidare dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

  • ByMilouie är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till mig som kund. Dina personuppgifter behandlas av mig för att  kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

  • Nedan information är en summering av hur jag i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

  • 10.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar jag?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat  till din order (kundtjänst) lagrar jag ditt förnamn- och efternamn,  adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

  • Dina uppgifter lagras så länge jag har en rättslig grund att behandla  dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan mig eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis  bokföringslagen.

  • 10.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    10.4.1 Betalleverantör

  • Vid genomförande av köp, delas information med min betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och  telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos  betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet  och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som jag använder mig av är: Klarna, Swish, Stripe.

  • 10.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste jag dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag jag i framtiden kommer samarbetar med är: Postnord.

  • 10.4.3 Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på mitt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Jag använder mig av Flodesk för utskick av nyhetsbrev.

  • 10.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos mig. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

  • 10.6 Rätt till rättelse
    Du har rätt att be mig uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

  • 10.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om de ska behållas för att jag måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

  • 10.8 Ansvarig för dataskydd
    ByMilouie är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

  • 10.9 Så skyddar jag dina personuppgifter
    Jag använder mig av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig  information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
    Jag använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB i Helsingborg. 

  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren

  • Jag förbehåller mig rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med en order eller besök på webbplatsen.

  1. Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets  kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna  Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

  • Vid eventuell tvist följer jag beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.